گروه ارزش آفرینان پاسارگاد (سهامی عام)

فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

روند رو به افزايش سرمايه گذاري هاي مالي و انساني، موضوع بهره وري و فناوري اطلاعات را پيش از گذشته واجد اهميت کرده است. فنـاوري اطلاعـات قابليتهـا و فرصتهايي را براي مديران در فرايندهاي مديريتي از قبيل برنامه ريزي، سازماندهي، هـدايت و نظارت به وجـود مـي آورد. در كشورهای در حال توسعه به دليل اولويتهاي مختلف و كمبود منابع سرمايه اي و حجم وسيع نيازهاي توسعه اي، بررسي بهره وري تكنولوژي اطلاعات بیش از پیش مورد توجه می بایست قرار گیرد. لزوم سرمایه گذاری در این صنعت در بانک پاسارگاد در ابتدا به واسطه فعالیتها و عملیات بانکی مورد نیاز واقع شد. امروزه این صنعت با ارائه راه حل های مورد اعتماد در حوزه های مالی، بانکی و بیمه ای، خدمات ارزش افزوده، حمل و نقل هوشمند، مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان ها و شعبه های هوشمند تبديل به يكي از صنایع استراتژیک در سطح دنیا گردیده است.
 

شرکت فناپ به عنوان یکی از شرکتهای گروه ارزش آفرینان پاسارگاد خدمات ICT را به شرح زیر ارائه می دهد:

خدمات مالی

  • نرم افزار جامع بانک

در بانکداری امروز، صاحبان کسب و کار به دنبال راهکارهایی هستند که علاوه بر کارآمد کردن سیستم‌هایشان، هزینه‌ها را تا حد امکان پایین آورده و ارتباطی موثر با مشتریانشان برقرار کنند. متخصصان فناپ، یک راهکار جامع بانکی با امنیت بالا طراحی کرده‌اند که همه اطلاعات مربوط به فعالیت‌های بانکی را در یک پایگاه اطلاعات واحد ذخیره و پردازش می‌کند.

  • نرم افزار جامع بیمه

راهکار جامع بیمه‌گری فناپ به شرکت‌های بیمه امکان می‌دهد ارزش ویژه و متمایزی به محصولات و خدمات خود اضافه کنند. با استفاده از این راهکار، شرکت بیمه امکان خواهد داشت هر محصول بیمه‌ای خود را متناسب با نیاز هر مشتری، مناسب‌سازی کند.

  • نرم افزار جامع بورس

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری در بورس در میان باشد، دسترسی به اطلاعات خام و پردازش اطلاعات بازار اهمیت فراوانی دارد. فناپ با طراحی نرم‌افزار منحصربه‌فرد «سامانه یکپارچه کارگزار الکترونیکی» به این نیاز پاسخ گفته است. این محصول به گونه‌ای توسعه یافته که تمامی نیازهای نرم‌افزاری کارگزاران و سرمایه‌گذاران بورس را برطرف کند.

سلامت هوشمند

  • نرم افزار جامع بیمارستان هوشمند

با استقرار سیستم‌های اطلاعاتی و مدیریتی مناسب در بیمارستان و یکپارچه‌سازی فرآیندهای مدیریتی، کیفیت خدمات به بیماران و سطح رضایتمندی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم کاهش می‌یابد، تبادل اطلاعات تسهیل شده و امنیت اطلاعات بیشتر می‌شود.

  • نرم افزار جامع تندرستی هوشمند

این راهکار روشی جامع برای نظارت بر سلامت افراد است، با تمرکز بر پیشگیری و نظارت روی بیماران، از وضعیت سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده علائم خطر، هشدار لازم به فرد داده می‌شود. در این راهکار، هر فرد دارای یک پرونده هوشمند تندرستی است که مبنای ارائه سایر خدمات عمومی و تخصصی خواهد بود.

  • نرم افزار جامع داروخانه هوشمند

این راهکار پیشرفته، هم نقشی مهم در انجام فرآیندهای داخلی داروخانه شامل ثبت نسخه، انجام محاسبات، مدیریت صندوق و... ایفا می‌کند و هم امکان مدیریت موجودی داروخانه و سفارش‌دهی دارو را فراهم می‌آورد. ثبت آنلاین و دقیق سفارش‌ها، مدیریت موجودی، تهیه گزارش‌های مدیریتی و نظارت بر کلیه امور مالی و بیمه‌ای از مزایای این راهکار جامع است.

  • نرم افزار جامع سلامت همراه

با بهره‌گیری از فناوری‌هایی نظیر تلفن همراه، تبلت و ساعت‌های هوشمند می‌توان به راحتی نسبت به جمع‌آوری داده برای نظارت بر بهداشت عمومی اقدام کرد و حتی به سادگی از خود-مراقبتی بیماران دارای بیماری‌های مزمن (مانند هپاتیت) پشتیبانی نمود.

ارتباطات و خدمات ارزش افزوده

  • اپراتور تلفن همراه مجازی
  • اپراتور ارتباطات ثابت
  • تلویزیون اینترنتی

 

  • 90tv

پورتال برنامه نود یک پورتال ورزشی است که تمام امکانات مورد نیاز برای یک سایت ورزشی در کلاس جهانی را داراست و توانسته خود را در میان صد سایت برتر ایرانی قرار دهد. نتایح زنده تمام لیگ‌های دنیا، گالری تصاویر، دوربین نود، اخبار فوتبالی و... بخشی از امکانات این وبسایت است.

  • Iptv

با داشتن یک «تلویزیون اینترنتی» شما این امکان را دارید که برنامه‌های مورد علاقه‌تان را ذخیره کنید، در میان برنامه‌های موجود جستجو کرده و برنامه یافت شده را هر زمان که تمایل دارید تماشا کنید و یا به محتوای صوتی و تصویری آرشیو شده دسترسی داشته باشید.

زیرساخت

  • نرم افزار جامع حمل و نقل هوشمند

امکاناتی تخصصی شامل مرکز تماس 24 ساعته، سامانه متمرکز رصد و تیم‌های پشتیبان فنی و نگهداری در سراسر کشور را فراهم آوردیم تا بتوانیم با رعایت استانداردهای بین‌المللی به ارائه خدمات در سراسر ایران بپردازیم.

  • مراکز داده سازمانی

یکی از ملزومات مراکز داده، داشتن امنیت فیزیکی و الکترونیکی بالا و دارا بودن انواع تجهیزات سخت‌افزاری (شامل رایانه، سوئیچ، مودم و غیره) و نرم‌افزاری (شامل پایگاه‌های داده، سرورها و سیستم عامل پیشرفته) است؛ پشتیبانی و نگهداری حرفه‌ای و تمام وقت هم یکی دیگر از ضروریات مراکز داده است.

پرداخت و تجارت الکترونیکی

  • نرم افزار جامع پرداخت خرد؛ پی وند

با توجه به مشکلات مختلف در استفاده از وجه نقد یا کارت بانکی برای پرداخت‌های مبالغ کم، ابزاری نیاز بود که پرداختی سریع و امن را برای شهروندان فراهم کند. بدین ترتیب، سامانه «پی‌وند» برای مدیریت خدمات کیف پول الکترونیک ایجاد شد.

  • نرم افزار جامع صندوق فروشگاهی هوشمند

صندوق‌ مکانیزه فروش، ابزاری با کارایی‌های فراوان است. این صندوق شامل امکاناتی مثل انبارداری، حسابداری درآمد و ... است که هزینه استفاده از آ‌ن‌ها در مقایسه با استفاده از نیروی انسانی متخصص، به مراتب کمتر است. خدمات ارائه شده در این راهکار شامل سخت افزار، نرم افزار و پشتیبانی است.